ESG. Bærekraft er en av de tre kjernepilarene som utgjør grunnlaget for vår virksomhet.

null
Skygard vil forvandle bærekraft til konkurransekraft. Den overordnede bærekraftsambisjonen er brutt ned i strategiske prioriteringer for E, S og G.
Nature

Klima og miljø (E)

Vi driver den digitale overgangen til et lavutslippssamfunn gjennom datasentertjenester med bransjeledende løsninger for energieffektivitet og sirkularitet. Vi går foran i utviklingen og kutter utslipp i tråd med Climate Neutral Data Centre Pact og Parisavtalens mål.

Våre bærekraftsmål

Sub item 1
Sub item 2
Sub item 3
PeopleNetwork

Sosiale forhold (S)

Vi tilbyr et trygt, inkluderende og utviklende arbeidsmiljø, både internt i vår virksomhet og i samarbeid med aktører i verdikjeden. Vår sikkerhetskultur utgjør fundamentet for håndtering av digital sikkerhet og personvern.

Våre bærekraftsmål

Sub item 1
Sub item 2
Sub item 3
StayHome

Forretningsetikk (G)

Vi er en ledende, norskeid aktør som styrker samfunnets beredskap ved å være en pålitelig og strategisk sikkerhetspartner for våre kunder. Tillit er fundamentet i vår virksomhet, og vi samarbeider kun med aktører som deler våre verdier og etiske standarder.

Våre bærekraftsmål

Sub item 1
Sub item 2
Sub item 3
Bærekraft er integrert i vår forretningsstrategi, med fokus på langsiktige mål og innovasjon. Vi har fokus på bærekraftig innovasjon, nye forretningsmodeller og merkevarens styrke.
null
null
Som en del av vårt engasjement for bærekraftige praksiser har vi gjennomført en dobbel vesentlighetsanalyse, veiledet av prinsippene i ESRS-rammeverket. Vår analyse har identifisert seks vesentlige temaer som Skygard prioriterer.

Vesentlige temaer

ESRS E1Klimaendringer
Tilpasninger til klimaendringer Redusere klimaendringer Energi
ESRS E5Ressursbruk og sirkulær økonomi
Ressursinnflyt inkludert ressursbruk Ressursutflyt relatert til produkter og tjenester Avfall
ESRS S1Egne ansatte
Arbeidsforhold Lik behandling og like muligheter for alle
ESRS S2Arbeidere i verdikjeden
Arbeidsforhold Andre arbeidsrelaterte rettigheter
ESRS S4Konsumenter og sluttbrukere
Informasjons-relaterte påvirkninger Personlig sikkerhet
ESRS G1Forretningsskikk
Forretningskultur Politisk engasjement og lobbyvirksomhet Korrupsjon og bestikkelser Digital samfunnssikkerhet